Accessibility Tools

Program de vizitare:
Muzeul Național de Artă al României, Muzeul Zambaccian și Muzeul Theodor Pallady, miercuri-vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, luni și marți închis. Prima zi miercuri din lună intrarea gratuită.
Muzeul Colecțiilor de Artă: luni, marți, vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, miercuri și joi închis. Prima zi de marți din lună intrarea gratuită. 
Pentru vizitele ghidate, vă rugăm să faceți o programare la adresa secretariat@art.museum.ro cu cel puțin 7 zile înainte.
 
 Începând cu data de 17 decembrie 2025:
• Muzeul Theodor Pallady va fi deschis publicului conform programului obișnuit.
Muzeul Național de Artă al României - sediul central:
• Program de sărbători: 27 și 28 decembrie - deschis publicului.
• După sărbători: 3 și 4 ianuarie - deschis. 7 - 11 ianuarie - deschis.  În zilele de 24, 25, 26, 31 decembrie 2025 și 1, 2 ianuarie 2026 muzeul va fi închis.

Galeria de Arta Orientala și Decorativă va fi deschisă în zilele 17, 18 și 19 decembrie, urmând ca în perioada 20 decembrie 2025 - 11 ianuarie 2026 să fie închisă.
Începand cu 12 ianuarie, se revine la programul normal.

Muzeul Național de Artă al României
Brâncuşi - Danaidă
Descriere lucrare
Constantin Brâncuşi
(Hobiţa, jud. Gorj,1876 – Paris,1957)
piatră de Vraţa
33 x 27 x 25,2 cm
Inv. 86208/1769
Localizare lucrare
Galeria de Artă Românească Modernă, sala 7
Descriere audio
Film mimico-gestual
Film mimico-gestual

Danaida datează din anii 1908-1909, o perioadă în care Brâncuşi îşi căuta încă drumul. Sculptura surprinde prin preocuparea pentru simplificarea formelor, caracteristică abordării moderne a sculptorului român. Faţa rotundă a femeii, fruntea foarte înaltă, părul pieptănat cu cărare şi privirea puțin aplecată se vor regăsi ulterior şi în alte portrete realizate de artist, cum ar fi cele ale Domnişoarei Pogany. Privită din această perspectivă, Danaida este o lucrare deschizătoare de drum pentru întreaga creaţie a lui Brâncuşi. Titlul care trimite la mitologia greacă i-a fost atribuit probabil cu prilejul unei expoziţii, fiind considerat mai evocativ decât simplul Cap de fată, 1908, notat de artist pe spatele unei fotografii de epocă.

Aspectul poros, mat, aspru, dat de granulaţia mare a pietrei de Vraţa în care este sculptată, contribuie mult la aspectul arhaizant al Danaidei. Ea marchează despărţirea lui Brâncuşi de Rodin dar şi de academism fiind una dintre primele încercări moderne de redefinire a sculpturii ca obiect plastic.

Vezi mai multe lucrări din Galeria de Artă Românească Modernă

Facebook Page

Acest site folosește cookies

Folosim module cookie pentru a vă pune la dispoziție caracteristici de social media și pentru a analiza traficul. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii acestora.