Accessibility Tools

Program de vizitare:
Muzeul Național de Artă al României, Muzeul Zambaccian și Muzeul Theodor Pallady, miercuri-vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, luni și marți închis. Prima zi miercuri din lună intrarea gratuită.
Muzeul Colecțiilor de Artă: luni, marți, vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, miercuri și joi închis. Prima zi de marți din lună intrarea gratuită. 
Pentru vizitele ghidate, vă rugăm să faceți o programare la adresa secretariat@art.museum.ro cu cel puțin 7 zile înainte.
 
 Începând cu data de 17 decembrie 2025:
• Muzeul Theodor Pallady va fi deschis publicului conform programului obișnuit.
Muzeul Național de Artă al României - sediul central:
• Program de sărbători: 27 și 28 decembrie - deschis publicului.
• După sărbători: 3 și 4 ianuarie - deschis. 7 - 11 ianuarie - deschis.  În zilele de 24, 25, 26, 31 decembrie 2025 și 1, 2 ianuarie 2026 muzeul va fi închis.

Galeria de Arta Orientala și Decorativă va fi deschisă în zilele 17, 18 și 19 decembrie, urmând ca în perioada 20 decembrie 2025 - 11 ianuarie 2026 să fie închisă.
Începand cu 12 ianuarie, se revine la programul normal.

Muzeul Național de Artă al României
Baba - Jucătorul de şah
Descriere lucrare
Corneliu Baba
(Craiova, 1906 - București, 1997)
ulei pe pânză
100,8 cm x 93 cm
Localizare lucrare
Galeria de Artă Românească Modernă, sala 11
Descriere audio
Diagramă tactilă
Diagramă tactilă

Jucătorul de şah este lucrarea cu care Corneliu Baba şi-a făcut debutul oficial la Salonul de Artă din Bucureşti din 1948.

Într-un colţ din atelierul artistului un bărbat în jur de cincizeci de ani stă aplecat, cu mâinile sprijinite pe genunchi, asupra unei table de şah. Atitudinea şi poziţia bărbatului redau concentrarea cu care analizează o mişcare în curs, probabil atacul unui cal negru asupra unui pion alb, două din cele şapte piese pe care le distingem pe colţul tablei de şah. Suntem intrigaţi de unghiul plonjant din care este redată aceasta. El se datorează poziţiei pictorului, partener invizibil al jucătorului. Pictorul are privilegiul de a se afla simultan înauntrul imaginii şi în afara ei, de a juca partida, dar şi de a o contempla asemenea nouă, privitorilor.

Vezi mai multe lucrări din Galeria de Artă Românească Modernă

Facebook Page

Acest site folosește cookies

Folosim module cookie pentru a vă pune la dispoziție caracteristici de social media și pentru a analiza traficul. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii acestora.