Accessibility Tools

Program de vizitare:
Muzeul Național de Artă al României, Muzeul Zambaccian și Muzeul Theodor Pallady, miercuri-vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, luni și marți închis. Prima zi miercuri din lună intrarea gratuită.
Muzeul Colecțiilor de Artă: luni, marți, vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, miercuri și joi închis. Prima zi de marți din lună intrarea gratuită. 
Pentru vizitele ghidate, vă rugăm să faceți o programare la adresa secretariat@art.museum.ro cu cel puțin 7 zile înainte.
 
 Începând cu data de 17 decembrie 2025:
• Muzeul Theodor Pallady va fi deschis publicului conform programului obișnuit.
Muzeul Național de Artă al României - sediul central:
• Program de sărbători: 27 și 28 decembrie - deschis publicului.
• După sărbători: 3 și 4 ianuarie - deschis. 7 - 11 ianuarie - deschis.  În zilele de 24, 25, 26, 31 decembrie 2025 și 1, 2 ianuarie 2026 muzeul va fi închis.

Galeria de Arta Orientala și Decorativă va fi deschisă în zilele 17, 18 și 19 decembrie, urmând ca în perioada 20 decembrie 2025 - 11 ianuarie 2026 să fie închisă.
Începand cu 12 ianuarie, se revine la programul normal.

Muzeul Național de Artă al României
Andreescu - Stânci şi mesteceni
Descriere lucrare
Ioan Andreescu
(Bucureşti, 1850 - 1882)
ulei pe pânză
6 x 46,5 cm
Inv. 2726
Localizare lucrare
Galeria de Artă Românească Modernă, sala 2
Descriere audio

Stânci şi mesteceni este o lucrare emblematică pentru tot ceea ce este modern în pictura de peisaj din a doua jumătate a secolului XIX, când accentul se deplasează de la viziunea asupra locului sau a motivului asupra construcţiei imaginii plastice, a raporturilor cromatice şi a celor de umbră şi lumină.

În lucrare frunzişul brun roşcat şi griurile colorate ale stâncilor alternează cu albastrul dominant al cerului din fundal pe care se detaşează coroanele impunătoare ale mestecenilor. Andreescu încorporează lumina în culoare într-un mod spectaculos, transpunând senzaţiile colorate cu spontaneitate şi prospeţime. Este lecţia pe care şi-a însuşit-o cu prilejul şederii la Fontainebleau, în preajma celorlalţi pictori care, lucrând la Barbizon, au deprins, ca şi Jean-François Millet sau Théodore Rousseau înaintea lor, secretele picturii în aer liber, din care a dispărut orice solemnitate formală.

Vezi mai multe lucrări din Galeria de Artă Românească Modernă

Facebook Page

Acest site folosește cookies

Folosim module cookie pentru a vă pune la dispoziție caracteristici de social media și pentru a analiza traficul. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii acestora.