Program de vizitare:
Muzeul Național de Artă al României, Muzeul Zambaccian și Muzeul Theodor Pallady, miercuri-vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, luni și marți închis. Prima miercuri din lună intrarea gratuită.
Muzeul Colecțiilor de Artă: luni, marți, vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, miercuri și joi închis. Prima vineri din lună intrarea gratuită.

În mod excepțional, expoziția „Victor Brauner. Între oniric şi ocult″ va mai putea fi vizitată și luni, 29 aprilie și marți, 30 aprilie 2024 în intervalul orar 10.00-18.00  la parterul Galeriei Naţionale.

În perioada 1-6 mai 2024, Muzeul Național de Artă al României, Muzeul Colecțiilor de Artă, Muzeul K.H. Zambaccian și Muzeul Theodor Pallady vor fi închise. Vă mulțumim pentru înțelegere!

 
 
 
 
 
 
Muzeul Național de Artă al României
Brueghel - Buchet de flori
Descriere lucrare
Jan Brueghel cel Bătrân
(Bruxelles, 1568 - Anvers, 1625)
Școala flamandă
ulei pe lemn
162 x 132 cm
Inv. 7988/22
Localizare lucrare
Galeria de Artă Europeană, etaj II, sala 8
Descriere audio
Dramatizare audio
Film mimico-gestual
Film mimico-gestual
Descriere video
Descriere video
Diagramă tactilă
Diagramă tactilă

Tabloul de la Bucureşti reprezintă cel mai amplu şi mai mare Buchet din întreaga creaţie a lui Jan Brueghel cel Bătrân. El urmează modelul conceput iniţial de pictor în 1606 pentru buchetul ce-i fusese comandat de cardinalul Federico Borromeo. Acesta a devenit ulterior prototipul unui nou tip de natură statică în care s-au specializat mai multe generaţii de pictori activi în atelierul lui Jan Brueghel cel Bătrân (fiul lui Pieter Breughel cel Bătrân şi fratele mai mic al lui Pieter Brueghel cel Tânăr).

Tabloul este o adevărată enciclopedie vizuală. Printre zecile de specii şi varietăţi de flori, unele dintre ele studiate luni întregi în grădina din Bruxelles a arhiducelui Albrecht de Habsburg, se ascund circa 20 de tipuri de insecte. Florile înmugurite, înflorite sau ofilite, omizile care se metamorfozează în crisalide şi apoi în fluturi, măsoară trecerea timpului şi sugerează caracterul ciclic al vieţii. Contemplarea tabloului devine astfel prilej de meditaţie asupra fragilităţii şi caracterului efemer al frumuseţii şi al vieţii dar şi asupra naturii divine a artei. Doar bâzâitul muştei de pe marginea vasului pare a întrerupe această meditaţie.

Vreți să aflați mai multe? Vizitatorii galeriei au la dispoziție o aplicație de realitate augmentată pentru a explora tabloul, artistul ca și alte lucrări de artă din muzeu.

Vezi mai multe lucrări din Galeria de Artă Europeană

Facebook Page

Acest site folosește cookies

Folosim module cookie pentru a vă pune la dispoziție caracteristici de social media și pentru a analiza traficul. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii acestora.