Program de vizitare:
Muzeul Național de Artă al României, Muzeul Zambaccian și Muzeul Theodor Pallady, miercuri-vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, luni și marți închis. Prima miercuri din lună intrarea gratuită.
Muzeul Colecțiilor de Artă: luni, marți, vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, miercuri și joi închis. Prima vineri din lună intrarea gratuită.

În mod excepțional, expoziția „Victor Brauner. Între oniric şi ocult″ va mai putea fi vizitată și luni, 29 aprilie și marți, 30 aprilie 2024 în intervalul orar 10.00-18.00  la parterul Galeriei Naţionale.

În perioada 1-6 mai 2024, Muzeul Național de Artă al României, Muzeul Colecțiilor de Artă, Muzeul K.H. Zambaccian și Muzeul Theodor Pallady vor fi închise. Vă mulțumim pentru înțelegere!

 
 
 
 
 
 
Muzeul Național de Artă al României
Brâncuşi - Danaidă
Descriere lucrare
Constantin Brâncuşi
(Hobiţa, jud. Gorj,1876 – Paris,1957)
piatră de Vraţa
33 x 27 x 25,2 cm
Inv. 86208/1769
Localizare lucrare
Galeria de Artă Românească Modernă, sala 7
Descriere audio
Film mimico-gestual
Film mimico-gestual

Danaida datează din anii 1908-1909, o perioadă în care Brâncuşi îşi căuta încă drumul. Sculptura surprinde prin preocuparea pentru simplificarea formelor, caracteristică abordării moderne a sculptorului român. Faţa rotundă a femeii, fruntea foarte înaltă, părul pieptănat cu cărare şi privirea puțin aplecată se vor regăsi ulterior şi în alte portrete realizate de artist, cum ar fi cele ale Domnişoarei Pogany. Privită din această perspectivă, Danaida este o lucrare deschizătoare de drum pentru întreaga creaţie a lui Brâncuşi. Titlul care trimite la mitologia greacă i-a fost atribuit probabil cu prilejul unei expoziţii, fiind considerat mai evocativ decât simplul Cap de fată, 1908, notat de artist pe spatele unei fotografii de epocă.

Aspectul poros, mat, aspru, dat de granulaţia mare a pietrei de Vraţa în care este sculptată, contribuie mult la aspectul arhaizant al Danaidei. Ea marchează despărţirea lui Brâncuşi de Rodin dar şi de academism fiind una dintre primele încercări moderne de redefinire a sculpturii ca obiect plastic.

Vezi mai multe lucrări din Galeria de Artă Românească Modernă

Facebook Page

Acest site folosește cookies

Folosim module cookie pentru a vă pune la dispoziție caracteristici de social media și pentru a analiza traficul. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii acestora.