Accessibility Tools

Program de vizitare:
Muzeul Național de Artă al României, Muzeul Zambaccian și Muzeul Theodor Pallady, miercuri-vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, luni și marți închis. Prima miercuri din lună intrarea gratuită.
Muzeul Colecțiilor de Artă: luni, marți, vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, miercuri și joi închis. Prima vineri din lună intrarea gratuită. 
Pentru vizitele ghidate, vă rugăm să faceți o programare la adresa secretariat@art.museum.ro cu cel puțin 7 zile înainte.
În perioada 30 iulie-1 august 2025 Galeria de Artă Orientală și Galeria de Artă Decorativă Europeană vor fi închise pentru lucrări de reamenajare a spațiului expozițional. Vă așteptăm începând de sâmbătă, 2 august 2025, cu o selecție de 90 obiecte expuse în premieră în cadrul Galeriei de Artă Orientală! 
Muzeul Național de Artă al României va fi gazda unui eveniment oficial de stat, mâine 16 iulie 2025, iar accesul publicului larg va fi restricționat pe tot parcursul zilei. Ne redeschidem porțile joi, 17 iulie 2025, și vă așteptăm conform programului normal. Ne cerem scuze pentru eventualele inconveniente create celor care și-ar fi dorit să ne viziteze miercuri.

Muzeul Național de Artă al României
Brâncuşi - Danaidă
Descriere lucrare
Constantin Brâncuşi
(Hobiţa, jud. Gorj,1876 – Paris,1957)
piatră de Vraţa
33 x 27 x 25,2 cm
Inv. 86208/1769
Localizare lucrare
Galeria de Artă Românească Modernă, sala 7
Descriere audio
Film mimico-gestual
Film mimico-gestual

Danaida datează din anii 1908-1909, o perioadă în care Brâncuşi îşi căuta încă drumul. Sculptura surprinde prin preocuparea pentru simplificarea formelor, caracteristică abordării moderne a sculptorului român. Faţa rotundă a femeii, fruntea foarte înaltă, părul pieptănat cu cărare şi privirea puțin aplecată se vor regăsi ulterior şi în alte portrete realizate de artist, cum ar fi cele ale Domnişoarei Pogany. Privită din această perspectivă, Danaida este o lucrare deschizătoare de drum pentru întreaga creaţie a lui Brâncuşi. Titlul care trimite la mitologia greacă i-a fost atribuit probabil cu prilejul unei expoziţii, fiind considerat mai evocativ decât simplul Cap de fată, 1908, notat de artist pe spatele unei fotografii de epocă.

Aspectul poros, mat, aspru, dat de granulaţia mare a pietrei de Vraţa în care este sculptată, contribuie mult la aspectul arhaizant al Danaidei. Ea marchează despărţirea lui Brâncuşi de Rodin dar şi de academism fiind una dintre primele încercări moderne de redefinire a sculpturii ca obiect plastic.

Vezi mai multe lucrări din Galeria de Artă Românească Modernă

Facebook Page

Acest site folosește cookies

Folosim module cookie pentru a vă pune la dispoziție caracteristici de social media și pentru a analiza traficul. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii acestora.