Program de vizitare:
Muzeul Național de Artă al României, Muzeul Zambaccian și Muzeul Theodor Pallady, miercuri-vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, luni și marți închis. Prima miercuri din lună intrarea gratuită.
Muzeul Colecțiilor de Artă: luni, marți, vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, miercuri și joi închis. Prima vineri din lună intrarea gratuită.

În mod excepțional, expoziția „Victor Brauner. Între oniric şi ocult″ va mai putea fi vizitată și luni, 29 aprilie și marți, 30 aprilie 2024 în intervalul orar 10.00-18.00  la parterul Galeriei Naţionale.

În perioada 1-6 mai 2024, Muzeul Național de Artă al României, Muzeul Colecțiilor de Artă, Muzeul K.H. Zambaccian și Muzeul Theodor Pallady vor fi închise. Vă mulțumim pentru înțelegere!

 
 
 
 
 
 
Muzeul Național de Artă al României
Aman - Flori (Natură moartă)
Descriere lucrare
Theodor Aman
(Câmpulung Muscel, 1831 – Bucureşti, 1891)
ulei pe pânză
48,5 x 75,5 cm
Inv. 3181
Localizare lucrare
Galeria de Artă Românească Modernă, sala 1
Descriere audio
Film mimico-gestual
Film mimico-gestual

Aparent avem în faţă o simplă natură moartă cu trandafiri. Şi totuşi, ce anume justifică alăturarea florilor cu un evantai, două cărţi, o sticlă de parfum, o cupă cu picior din metal din care ies la iveală bilete, scrisori şi o pereche de mănuşi din piele bej? Nu cumva ele sugerează o fermecătoare ghicitoare vizuală? Fiecare element are un rol important şi ne indică prezenţa unei persoane elegante, cu gusturi rafinate. Este sigur vorba despre o femeie căreia îi plac florile, mai ales trandafirii roz. Cui îi aduce pictorul acest omagiu discret? Privind cu atenţie, observăm că plicul pus la vedere în cupa din spate are ca destinatar pe Madame Aman...

Ana Aman, soţia pictorului, era o persoană cultă şi mereu în pas cu moda. Tabloul este o adevărată declaraţie de dragoste făcută celei care, deşi absentă din tablou, este mereu prezentă în gândurile pictorului.

În spatele trandafirilor stă o întreagă tradiţie a simbolurilor disimulate, de la cele creştine din tablourile cu Fecioara cu Pruncul precum cel de Domenico Veneziano din prima sala de artă italiană, la cele mult mai mondene din portretele de factură Biedermeier, cum este cel al Smarandei Catargi, mare logofeteasă, de la mezaninul Galeriei Naţionale.

Vezi mai multe lucrări din Galeria de Artă Românească Modernă

Facebook Page

Acest site folosește cookies

Folosim module cookie pentru a vă pune la dispoziție caracteristici de social media și pentru a analiza traficul. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii acestora.