Accessibility Tools

Program de vizitare:
Muzeul Național de Artă al României, Muzeul Zambaccian și Muzeul Theodor Pallady, miercuri-vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, luni și marți închis. Prima zi miercuri din lună intrarea gratuită.
Muzeul Colecțiilor de Artă: luni, marți, vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, miercuri și joi închis. Prima zi de marți din lună intrarea gratuită. 
Pentru vizitele ghidate, vă rugăm să faceți o programare la adresa secretariat@art.museum.ro cu cel puțin 7 zile înainte.
 
 Începând cu data de 17 decembrie 2025:
• Muzeul Theodor Pallady va fi deschis publicului conform programului obișnuit.
Muzeul Național de Artă al României - sediul central:
• Program de sărbători: 27 și 28 decembrie - deschis publicului.
• După sărbători: 3 și 4 ianuarie - deschis. 7 - 11 ianuarie - deschis.  În zilele de 24, 25, 26, 31 decembrie 2025 și 1, 2 ianuarie 2026 muzeul va fi închis.

Galeria de Arta Orientala și Decorativă va fi deschisă în zilele 17, 18 și 19 decembrie, urmând ca în perioada 20 decembrie 2025 - 11 ianuarie 2026 să fie închisă.
Începand cu 12 ianuarie, se revine la programul normal.

Muzeul Național de Artă al României
Maxy – Madona electrică. avangardă, cubism
Descriere lucrare
Max Hermann Maxy
(Brăila, 1895 – Bucureşti, 1971)
ulei pe carton
70,5 x 46,5 cm
Inv. 8100
Localizare lucrare
Galeria de Artă Românească Modernă, sala 6
Descriere audio
Dramatizare audio
Film mimico-gestual
Film mimico-gestual

Madona electrică de Max Herman Maxy reprezintă portretul Florentinei Ciricleanu, o tânără actriţă care, pe la mijlocul anilor 1920, frecventa cercurile avangardiste, îndeosebi pe cel din jurul revistei Contimporanul. Aici i-a întâlnit probabil pe Maxy şi pe Miliţa Pătraşcu, Petre Iorgulescu Yor şi Corneliu Michăilescu, cărora le-a pozat de-alungul anilor. Tabloul este datat 1926, când Florentina Ciricleanu apărea şi pe scena Teatrului National din Bucureşti.

Pictorul construieşte imaginea ca pe un adevărat puzzle de forme geometrice. O cromatică cu accente electrice diferenţiază lucrarea de alte portrete avangardiste realizate de Maxy în anii 1920, sub influenţa cubismului, cum ar fi portretul lui Tristan Tzara, unul dintre fondatorii mișcării Dada.

Vezi mai multe lucrări din Galeria de Artă Românească Modernă

Facebook Page

Acest site folosește cookies

Folosim module cookie pentru a vă pune la dispoziție caracteristici de social media și pentru a analiza traficul. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii acestora.