Accessibility Tools

Program de vizitare:
Muzeul Național de Artă al României, Muzeul Zambaccian și Muzeul Theodor Pallady, miercuri-vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, luni și marți închis. Prima zi miercuri din lună intrarea gratuită.
Muzeul Colecțiilor de Artă: luni, marți, vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, miercuri și joi închis. Prima zi de marți din lună intrarea gratuită. 
Pentru vizitele ghidate, vă rugăm să faceți o programare la adresa secretariat@art.museum.ro cu cel puțin 7 zile înainte.
 
 Începând cu data de 17 decembrie 2025:
• Muzeul Theodor Pallady va fi deschis publicului conform programului obișnuit.
Muzeul Național de Artă al României - sediul central:
• Program de sărbători: 27 și 28 decembrie - deschis publicului.
• După sărbători: 3 și 4 ianuarie - deschis. 7 - 11 ianuarie - deschis.  În zilele de 24, 25, 26, 31 decembrie 2025 și 1, 2 ianuarie 2026 muzeul va fi închis.

Galeria de Arta Orientala și Decorativă va fi deschisă în zilele 17, 18 și 19 decembrie, urmând ca în perioada 20 decembrie 2025 - 11 ianuarie 2026 să fie închisă.
Începand cu 12 ianuarie, se revine la programul normal.

Muzeul Național de Artă al României
Tonitza - Fata pădurarului
Descriere lucrare
Nicolae Tonitza
(Bârlad, 1886 - București, 1940)
ulei pe pânză
63 x 53,5 cm
Inv. 68.560/7245
Localizare lucrare
Galeria de Artă Românească Modernă, sala 9
Descriere audio
Diagramă tactilă
Diagramă tactilă

Fata pădurarului este una dintre cele mai populare picturi ale lui Nicolae Tonitza, realizată în anii 1924-1926, într-o perioadă în care artistul explora plin de simpatie universul copilăriei, proiectând asupra copiiilor propriile stări de spirit. Ca în toate portretele lui Tonitza, ochii constituie centrul de interes: deşi îndreptată spre pictor, privirea lor pare întoarsă spre sine, adâncită contemplativ-melancolic, într-o lume interioară inaccesibilă.


Departe de orice redare fotografică, Fata pădurarului mizează pe contrastul între roşul rochiei şi verdele frunzelor de stejar, punctate ici şi colo de tuşe de albastru şi oranj. Cele două frunze care coboară pe gulerul rochiei fac vizibilă trecerea de la planul apropiat la cel îndepărtat şi sparg decorativismul fundalului.

Vezi mai multe lucrări din Galeria de Artă Românească Modernă

Facebook Page

Acest site folosește cookies

Folosim module cookie pentru a vă pune la dispoziție caracteristici de social media și pentru a analiza traficul. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii acestora.