Accessibility Tools

Program de vizitare:
Muzeul Național de Artă al României, Muzeul Zambaccian și Muzeul Theodor Pallady, miercuri-vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, luni și marți închis. Prima miercuri din lună intrarea gratuită.
Muzeul Colecțiilor de Artă: luni, marți, vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, miercuri și joi închis. Prima vineri din lună intrarea gratuită.
În data de 26 ianuarie 2025 Sala Tronului, Sufrageria Regală și Scara Voievozilor vor fi închise publicului.

Muzeul Național de Artă al României

Expoziția „Ion Vlasiu. Omul printre arbori”

Muzeul Național de Artă al României și Muzeul Județean Mureș vă invită la expoziția „Ion Vlasiu. Omul printre arbori”

Curatorii expoziție: Dorel David Morar și Cora Fodor

Perioada: 8 mai-  28 iulie 2024

Locația: Parterul Galeriei Naționale 

Muzeul Național de Artă al României și Muzeul Județean Mureș vă invită la vernisajul expoziției „Ion Vlasiu. Omul printre arbori”duminică28 aprilie 2024, ora 18.00, la parterul Galeriei Naționale, cu un cuvânt de deschidere susținut de Călin-Alexiu Stegerean, director general MNAR, Ötvös Koppány Bulcsú, director Muzeul Județean Mureș, Dorel David Morar și Cora Fodor, curatorii expoziției, Ioana Vlasiu, istoric și critic de artă, fiica artistului.

Cu acest proiect Muzeul Național de Artă al României continuă seria de expoziții dedicate prezentării operei și biografiei unor sculptori care au marcat în mod înnoitor parcursul artelor românești în secolul XX. Ion Vlasiu (1908-1997) a fost profund preocupat de condiția și limitele sculpturii, iar limbajul lui artistic viguros și original s-a afirmat printr-un modernism puternic ancorat în tradiția cioplitorilor anonimi. Format la Școala de Arte Frumoase de la Cluj, Ion Vlasiu s-a impus, în cadrul generației care debuta în jur de 1930, prin modernismul sculpturii sale în lemn sau piatră. El a înțeles cioplitul nu doar ca tehnică, ci o cale de acces spre „vocile” primordiale ale materiei, cărora, astfel, le-a dat glas, eliberându-le. Artistul a alternat cioplitul cu modelajul, sculptura cu pictura, tendinţa spre abstracție cu figurativul, dar s-a regăsit funciar în vigoarea artei țărănești, anonimă, care a devenit o referință a demersului său artistic.

Facebook Page

Acest site folosește cookies

Folosim module cookie pentru a vă pune la dispoziție caracteristici de social media și pentru a analiza traficul. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii acestora.