Tabloul Poartă (Saint-Tropez) de Paul Signac înfăţişează un colţ din grădina casei artistului situată pe malul mării Mediterane. Artistul a locuit în micul port din sudul Franţei între 1892 şi 1911.
Pâlcul de floarea soarelui şi aerul vibrat de căldură indică o zi de vară. În partea dreaptă, soţia pictorului, conturată puternic contra luminii, se profilează pe velele albe ale unui iacht, probabil chiar cel al lui Signac.
Spre deosebire de Seurat, ale cărui experimente pointilliste şi divizioniste le explică din punct de vedere teoretic, Signac nu foloseşte exclusiv culori în stare pură, ci le amestecă în mici tuşe juxtapuse cu ajutorul cărora construieşte direct forme şi planuri, lăsând ochiul să recompună direct culorile. În cazul acestei lucrări, distanţa optimă pentru a percepere efectul de amestec optic este de circa 10 metri, o distanţă mare în raport cu dimensiunea relativ mică a tabloului.